zima zla

Zima wreszcie przyszla. Oby nie na dlugo. Na szczescie mozna sie ogrzac przy niebieskim swiatelku naprzeciw kanapy, popijajac bacardi z kola.

 

Another Earth – skromny, niedrogi, dorze zagrany film o stracie i winie. Przez pomysl tytulowej drugiej ziemi porownywany do ostatniego do von Triera. Melancholii jeszcze nie widzialem, nie wiem, zauwazylem za to mnostwo nawiazan do niebieskiego Kieslowskiego. Z odwroceniem rol i watkiem sci-fi. Brzmi dziwnie, a to dobry film.

 

Czarny Czwartek. Janek Wisniewski padl – trup sciele sie gesto, towarzysze obraduja, milicja ma biale palki. Niedobrzy komunisci atakuja dobrych robotnikow bez skazy. Wiadomo. Kiepsko, siermieznie wrecz zagrany, banalny, przewidywalny moralitet. Gniot.

 

 


Niewinni czarodzieje – po Lotnej obiecalem sobie nie ogladac juz Wajdy. Na szczescie za namowa Brata zmienilem zdanie. Bardzo wspolczesna historia o egocentrycznym hipsterze, u ktorego za maska cynika i dekadenta kryja sie normalne, proste pragnienia i uczucia. Dobrze zagrane, bardzo wspolczesne kino. Dostepne w tubie.

 

Drive – dobrze nakrecony, oszczednie odegrany, prosty, ale nie prostacki scenariusz. Do tego dbalosc o detale, duza doza okrucienstwa i aktorzy ktorych nie sposob nie ‚lubic’. Biala kurtka z zoltym skorpionem i zakrwawionymi rekawami, czy scena w windzie nie do zapomnienia. Czasem gra takimi szczegolami mowi wiecej niz dlugie wywody i tyrady aktorskie. Zeby tego bylo malo zajebisty soundtrack. Swietny film.

 

 

 

6 thoughts on “zima zla

  1. na Drive byłem w kinie gdzie się zakochałem, Czarnego Czwartku wiedziałem, że nie ma sensu oglądać… bo to się wie, a Another Earth obejrzę za dwa tygodnie w domu, jak zdobędę. Melancholie mam, ale jakoś po Antychryście powiedziałem sobie, że nigdy więcej von Triera. może dziś spróbuję🙂. a Niebieskiego kompletnie nie pamiętam, może dlatego, że oglądałem go ja 15 lat temu.

  2. obejrzałem właśnie „Melancholie”, pierwsza połowa filmu bardzo mi się nie podobała, a ta druga… cóż, co jakiś czas mam takie sny katastroficzne i przyznam, że nie za bardzo mi się podobają. ale druga połowa bardziej mi się podobała.

Skomentuj

